W ramach działalności Enterprise Europe Network zapraszamy do udziału w szkoleniu stacjonarnym pt. Zdobywanie zagranicznych klientów B2B w „Nowych Czasach”
17 maja (wtorek)
Kalisz, ul. Częstochowska 25
9:30 – 15:30
W PROGRAMIE:
Pozyskiwanie zagranicznych partnerów B2B
- Zrozumienie nowej sytuacji rynkowej oraz trendów w „Nowych Czasach”
- Narzędzia przydatne do pozyskania informacji o rynkach i Twoich konkurentach międzynarodowych
- Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje w zależności od kraju – case studies
- Budowanie dobrego „pierwszego wrażenia” na różnych rynkach zagranicznych – wskazówki praktyczne
- Taktyki budowy własnej siły w kontakcie z klientem – warsztat
- Do kogo „uderzyć” z ofertą – podejmowanie decyzji po stronie klienta na różnych rynkach – wskazówki praktyczne
- Rozpoznanie piramidy celów klienta by zbudować optymalne warianty negocjacyjne – narzędzia, warsztat
- Exclusivity – jak wykorzystywać tą strategię
- Narzędzia zwiększające wiarygodność naszej oferty i eliminujące obawę klienta w procesie sprzedaży na rynkach eksportowych – narzędzia
Najważniejsze działania prospectingowe w pozyskiwaniu klientów B2B na rynkach zagranicznych
- Zasady skutecznego prospectingu – jak je wykorzystać dla podniesienia skuteczności sprzedażowej na rynkach zagranicznych
- Skuteczny e-mailing i calling w procesie pozyskiwania klientów
- Różnica w zdobywaniu klientów B2B vs B2C vs B2B2C
- Najskuteczniejsze platformy social media do prospectingu w różnych zakątkach świata
- Wykorzystanie LinkedIn w budowaniu bazy wartościowych kontaktów oraz pozycji
- Platformy B2B jako narzędzie do pozyskiwania partnerów za granicą
- Zasady kwalifikowania klientów do współpracy w B2B
Jak pozyskać najlepszych partnerów eksportowych
- Zdobywanie najlepszych agentów i dystrybutorów zagranicznych w zależności od branży
- Jak pozyskać kupców w sieciach handlowych w zależności od specyfiki sieci oraz Działu Zakupów.
- Sposoby na zdobycie CEO w dużych międzynarodowych firmach
Najskuteczniejsze narzędzia wspierające pozyskiwanie partnerów zagranicznych
Cienka linia między sprzedażą i negocjacją
- Kiedy nie powinienem negocjować
- Jak skutecznie reagować na „proszę wysłać ofertę” oraz
- Jak odpierać argumenty konkurencji i bronić ceny eksportowej w warunkach kryzysu
Skuteczne sposoby na zamykanie sprzedaży i tworzenia długofalowych relacji
Praktyczne porady najlepszych eksporterów na trudne czasy
Pierwszeństwo udziału w szkoleniu on-line mają przedsiębiorcy, którzy:
♦ mają swoją siedzibę na terenie województwa wielkopolskiego;
♦ działają w jednej z następujących branż: ICT, rolnictwo i branża spożywcza, górnictwo, energia i gaz, produkcja i sprzedaż wyrobów tytoniowych, produkcja papieru i wyrobów papierowych, branża stalowa i metalowa, budownictwo, handel hurtowy i detaliczny, motoryzacja, gastronomia i hotelarstwo, transport i logistyka, nieruchomości, zdrowie, turystyka, przemysł chemiczny i tworzywa, elektronika i automatyka, tekstylia, szkło i ceramika, przemysł morski, drewno i meble, poligrafia i reklama, ochrona mienia;
♦ projekt Enterprise Europe Network skierowany jest do MŚP, które prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność na rynkach międzynarodowych.
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA! Obowiązuje limit jednej osoby z firmy. Rejestracja do 13 maja 2022
Udział w wydarzeniu jest BEZPŁATNY.
PROWADZĄCY:
Grzegorz Bratek – Dyrektor Zarządzający firmy konsultingowej Eurospektrum, twórca zespołu Export-Experts; wieloletni menedżer sprzedaży eksportowej w czołowych firmach polskich (m.in: AMICA S.A., FagorMastercook S.A., Global Cosmed, Kosmet-Rokita) i zagranicznych (Fagor Electrodomesticos, Hiszpania; FagorBrandt, Francja).
Posiada ponad 19 letnie doświadczenie we wprowadzaniu marek polskich i
międzynarodowych na rynki zagraniczne oraz bogate doświadczenie w konsultingu międzynarodowym.
Prowadził negocjacje w ponad 50 krajach zarówno dla światowych graczy jak i średnich polskich firm. Był odpowiedzialny za tworzenie, negocjowanie i egzekwowanie wielu kontraktów międzynarodowych. Od wielu lat zajmuję się usprawnianiem działań eksportowych, budowaniem strategii rozwoju eksportu, tworzeniem modeli biznesowych współpracy zagranicznej,
rozwijaniem nowych kanałów sprzedaży za granicą.
ZAPISY do 13 maja 2022: