20. października 2023 (piątek)
9:00 – 12:00
Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Częstochowska 25, Kalisz
REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA
Dlaczego warto wziąć udział?
INCOTERMS to skrót od International Commercial Terms, czyli międzynarodowych warunków sprzedaży. Mają one ułatwiać handel między kontrahentami z różnych państw, podlegającymi różnym porządkom prawnym i zminimalizować nieporozumienia, jakie mogą powstać między dostawcami i odbiorcami.
Celem szkolenia jest przedstawienie formuł INCOTERMS 2020 i ich znaczenia w obrocie handlowym.
Uczestnicy szkolenia poznają grupy INCOTERMS 2020, definiujące najważniejsze kwestie kupna/sprzedaży dowolnego towaru. Dowiedzą się m.in. jakie obowiązki spoczywają na sprzedającym i kupującym na poszczególnych etapach realizacji umowy handlowej. Co warte podkreślenia: reguły INCOTERMS 2020 mogą i są stosowane także w obrocie handlowym w Polsce. Określają m.in. kto ma zapewnić i opłacić dany środek transportu, kto pokrywa koszty operacji załadunkowych/przeładunkowych, na kim spoczywa obowiązek przygotowania dokumentów niezbędnych do sprzedaży w procedurze eksportowej/importowej i poniesienia kosztów z tym związanych, czy też po czyjej stronie leży kwestia ubezpieczenia dostarczanego czy odbieranego towaru.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się też od którego momentu ryzyko i odpowiedzialność za towar transport przechodzi na drugą stronę umowy handlowej i w którym władztwo nad nabywanym towarem przechodzi na kupującego.
Stosowanie reguł INCOTEMRS 2020 zapewnia jednoznaczne interpretowanie obowiązków i praw stron umowy handlowej, co jest niezwykle ważne w transakcjach między kupującym a sprzedającym. A w przypadku sporu daje jasny obraz w przypadku mediacji, arbitrażu lub postępowania sądowego.
Harmonogram szkolenia:
09:00 – 09:30 Wprowadzenie:
- Czym są reguły INCOTERMS 2020?
- Dlaczego warto je stosować i w którym miejscu umowy je wprowadzić?
- Jakie wynikają z nich obowiązki oraz praw dla stron umowy handlowej?
09:30 – 10:45 Przedstawienie poszczególnych reguł INCOTERMS 2020
10:45 – 11:00 Przerwa kawowa
11:00 – 11:30 Reguły INCOTERMS 2020 w praktyce – kiedy i które z nich stosować – przykłady
11:30 – 12:00 Case study – pytania od uczestników szkolenia.
UWAGA! Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość wzięcia udziału w dodatkowych, indywidualnych konsultacjach z ekspertem. To szansa na bezpłatną pomoc specjalisty w rozwiązaniu konkretnego problemu firmy!
Prowadzący:
Jacek Wójcikiewicz – ekspert Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z zakresu m.in. międzynarodowych umów handlowych, sprzedaży, marketingu oraz unijnego kodeksu celnego. Praktyk ze świata biznesu oraz szkoleniowiec zespołów handlowych, z którymi pracował. Przez ponad 20 lat kierował działami sprzedaży oraz marketingu w firmach z branży medialnej, rolniczej, ochrony środowiska, chemicznej, nawozowej, transportowej czy energetycznej. Przeszedł wszystkie szczeble kariery, od sprzedawcy, przez kierownika sprzedaży, project managera, szefa sprzedaży, po dyrektora handlowego. Współpracował m.in. z takimi firmami, jak Anwil, Brenntag, Farby KABE, Grupa Azoty, Lotos, Luvena, PKN Orlen, PKP Cargo, Saint Gobain, Solvadis czy Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Od 6 lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach projektu Enterprise Europe Network (EEN), wspierając przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego w kwestiach związanych z handlem zagranicznym, w tym z zakresu reguł INCOTERMS 2020.
Szkolenie organizowane jest w ramach 8. Kaliskiego Forum Biznesu. Wydarzenie organizowane jest w ramach Enterprise Europe Network – międzynarodowej sieci organizacji wspierania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Więcej o projekcie TUTAJ
Sprawdź, co jeszcze dla Ciebie przygotowaliśmy:
Pierwszeństwo udziału w szkoleniu mają przedsiębiorcy, którzy:
- mają swoją siedzibę na terenie województwa wielkopolskiego
- działają w jednej z następujących branż: ICT, rolnictwo i branża spożywcza, górnictwo, energia i gaz, produkcja i sprzedaż wyrobów tytoniowych, produkcja papieru i wyrobów papierowych, branża stalowa i metalowa, budownictwo, handel hurtowy i detaliczny, motoryzacja, gastronomia i hotelarstwo, transport i logistyka, nieruchomości, zdrowie, turystyka, przemysł chemiczny i tworzywa, elektronika i automatyka, tekstylia, szkło i ceramika, przemysł morski, drewno i meble, poligrafia i reklama, ochrona mienia;
- projekt Enterprise Europe Network skierowany jest do MŚP, które prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność na rynkach międzynarodowych.
Liczba miejsc ograniczona! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny!
Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest przesłanie poniższego formularza do 17. października 2023:
REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA