Informujemy, że II nabór został zamknięty
Ogłaszamy II RUNDĘ NABORU w projekcie „Program wsparcia mikro, małych i średnich firm w okresowych trudnościach”.
Zasady naboru określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (aktualizacja z dnia 18.07.2024) dostępny na stronie projektu w zakładce REKRUTACJA -> DOKUMENTY (Link: https://swo2.pl/dokumenty/)
Rozpoczęcie składania dokumentów rekrutacyjnych – 23.08.2024 r. godz. 10.00
* Nabór do projektu będzie trwał maksymalnie 21 dni kalendarzowych. Operator zastrzega sobie prawo do zamknięcia naboru przed upływem 21 dni kalendarzowych w przypadku wpłynięcia wniosków rekrutacyjnych na łączną kwotę odpowiadającą 150% przewidzianej alokacji na dany kwartał.
Proces rekrutacji składa się z następujących etapów:
- AUTODIAGNOZA
Przeprowadzenie Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. System autodiagnostyczny dostępny jest na stronie – https://swo-autodiagnoza.parp.gov.pl
Przez okresowe trudności, które stanowią podstawę do kwalifikowalności przedsiębiorstwa w projekcie, należy rozumieć wynik Autodiagnozy w obszarze:
Wielkość przedsiębiorstwa | Obszar |
Mikroprzedsiębiorstwo | wzorzec II, obszar OSTRZEGAWCZY (średni) |
Małe przedsiębiorstwo | wzorzec IV, obszar ŚREDNIO NISKIEGO ZAGROŻENIA, lub wzorzec III, obszar ŚREDNIEGO ZAGROŻENIA, |
Średnie przedsiębiorstwo | lub wzorzec II, obszar ŚREDNIO WYSOKIEGO ZAGROŻENIA. |
- ZGŁOSZENIE DO PROJEKTU
Zgłoszenie do projektu następuje w trakcie trwającej rundy poprzez wypełnienie w systemie www.swo2.pl Formularza rekrutacyjnego przedsiębiorcy (załącznik nr 1) i dołączenie do niego wyniku przeprowadzonej Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. W systemie należy także wypełnić wszystkie pozostałe załączniki tj.:
- załącznik nr 2 (oświadczenie o spełniania kryteriów MŚP i powiązaniach);
- załącznik nr 3 (formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);
- załącznik nr 4 wraz z zaświadczeniami o udzielonej pomocy de minimis (oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis);
- załącznik nr 5 (oświadczenie dotyczące trudnej sytuacji);
- załącznik nr 6 (oświadczenie dotyczące istnienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia Wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy);
Do systemu należy także wgrać dokumenty przedsiębiorcy:
- umowę spółki cywilnej lub jawnej, a w przypadku spółki akcyjnej lub spółki europejskiej, umowę spółki lub uchwały wspólników lub inne dokumenty wskazujące skład akcjonariatu lub wspólników podmiotu, w sytuacji, gdy dane te nie są ujawnione w KRS;
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych, tj. za 2023 r., 2022 r., 2021 r. (w przypadku Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), sporządzonych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.) – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
- tabelę dotyczącą sytuacji finansowej oraz zatrudnienia opracowanej zgodnie ze wzorem – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/ Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
- oświadczenie o niekaralności – przykładowy wzór dostępny jest na stronie projektu;
- oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa – przykładowy wzór dostępny jest na stronie projektu;
- dodatkowe dokumenty, które będą niezbędne do zweryfikowania adekwatności i poprawności dokonanej przez Ciebie Autodiagnozy, czyli dokumentów umożliwiających weryfikację danych wprowadzonych do Autodiagnozy. Rodzaj dokumentów będzie uzależniony od danych wprowadzonych przez Ciebie w Autodiagnozie. UWAGA! Dodatkowym dokumentem potwierdzającym dane wprowadzone do Autodiagnozy nie jest tabela dotycząca sytuacji finansowej oraz zatrudnienia.
Termin rozpatrzenia dokumentów rekrutacyjnych przedsiębiorcy wynosi 21 dni kalendarzowych od momentu zakończenia rundy.
WAŻNE!
W przypadku, gdy nie załączysz wszystkich wymaganych dokumentów (załączników), nie zostaniesz zakwalifikowany w danej rundzie do udziału w projekcie. Natomiast zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.
W przypadku drobnych uchybień w wypełnionych dokumentach możesz zostać wezwany do ich poprawy lub uzupełnienia w terminie 5 dni roboczych. Brak poprawy lub uzupełnienia w określonym terminie skutkuje brakiem możliwości udzielenia wsparcia, przy czym zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.
Zwracamy uwagę, iż załączniki nr 1-6 muszą zostać wypełnione przez system w trakcie trwania naboru. Dokumenty wypełnione wcześniej lub na wzorach innych niż te w systemie nie będą przyjmowane, a zgłoszenie zostanie odrzucone. Zachowujesz jednak prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.
Masz pytania? Więcej informacji:
Tel. 22 350 50 04
E-mail: inkubator@swo2.pl