fbpx
Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Search
Generic filters

Ogłoszenie II naboru w projekcie „Program wsparcia mikro, małych i średnich firm w okresowych trudnościach”

Data dodania: 18 lipiec 2024
Poradnik

Informujemy, że II nabór został zamknięty

Ogłaszamy II RUNDĘ NABORU w projekcie „Program wsparcia mikro, małych i średnich firm w okresowych trudnościach”.

Zasady naboru określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (aktualizacja z dnia 18.07.2024) dostępny na stronie projektu w zakładce REKRUTACJA -> DOKUMENTY (Link: https://swo2.pl/dokumenty/)

Rozpoczęcie składania dokumentów rekrutacyjnych 23.08.2024 r. godz. 10.00

* Nabór do projektu będzie trwał maksymalnie 21 dni kalendarzowych. Operator zastrzega sobie prawo do zamknięcia naboru przed upływem 21 dni kalendarzowych w przypadku wpłynięcia wniosków rekrutacyjnych na łączną kwotę odpowiadającą 150% przewidzianej alokacji na dany kwartał.

Proces rekrutacji składa się z następujących etapów:

  1. AUTODIAGNOZA

Przeprowadzenie Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. System autodiagnostyczny dostępny jest na stronie – https://swo-autodiagnoza.parp.gov.pl

Przez okresowe trudności, które stanowią podstawę do kwalifikowalności przedsiębiorstwa w projekcie, należy rozumieć wynik Autodiagnozy w obszarze:

Wielkość przedsiębiorstwaObszar
Mikroprzedsiębiorstwo  wzorzec II, obszar OSTRZEGAWCZY (średni)
Małe przedsiębiorstwo  wzorzec IV, obszar ŚREDNIO NISKIEGO ZAGROŻENIA,
lub
wzorzec III, obszar ŚREDNIEGO ZAGROŻENIA,
Średnie przedsiębiorstwolub
wzorzec II, obszar ŚREDNIO WYSOKIEGO ZAGROŻENIA.
  1. ZGŁOSZENIE DO PROJEKTU

Zgłoszenie do projektu następuje w trakcie trwającej rundy poprzez wypełnienie w systemie www.swo2.pl Formularza rekrutacyjnego przedsiębiorcy (załącznik nr 1) i dołączenie do niego wyniku przeprowadzonej Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. W systemie należy także wypełnić wszystkie pozostałe załączniki tj.:

  • załącznik nr 2 (oświadczenie o spełniania kryteriów MŚP i powiązaniach);
  • załącznik nr 3 (formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);
  • załącznik nr 4 wraz z zaświadczeniami o udzielonej pomocy de minimis (oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis);
  • załącznik nr 5 (oświadczenie dotyczące trudnej sytuacji);
  • załącznik nr 6 (oświadczenie dotyczące istnienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia Wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy);

Do systemu należy także wgrać dokumenty przedsiębiorcy:

  • umowę spółki cywilnej lub jawnej, a w przypadku spółki akcyjnej lub spółki europejskiej, umowę spółki lub uchwały wspólników lub inne dokumenty wskazujące skład akcjonariatu lub wspólników podmiotu, w sytuacji, gdy dane te nie są ujawnione w KRS;
  • sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych, tj. za 2023 r., 2022 r., 2021 r. (w przypadku Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), sporządzonych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.) – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
  • tabelę dotyczącą sytuacji finansowej oraz zatrudnienia opracowanej zgodnie ze wzorem – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/ Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
  • oświadczenie o niekaralności – przykładowy wzór dostępny jest na stronie projektu;
  • oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa – przykładowy wzór dostępny jest na stronie projektu;
  • dodatkowe dokumenty, które będą niezbędne do zweryfikowania adekwatności i poprawności dokonanej przez Ciebie Autodiagnozy, czyli dokumentów umożliwiających weryfikację danych wprowadzonych do Autodiagnozy. Rodzaj dokumentów będzie uzależniony od danych wprowadzonych przez Ciebie w Autodiagnozie. UWAGA! Dodatkowym dokumentem potwierdzającym dane wprowadzone do Autodiagnozy nie jest tabela dotycząca sytuacji finansowej oraz zatrudnienia.

Termin rozpatrzenia dokumentów rekrutacyjnych przedsiębiorcy wynosi 21 dni kalendarzowych od momentu zakończenia rundy.

WAŻNE!

W przypadku, gdy nie załączysz wszystkich wymaganych dokumentów (załączników), nie zostaniesz zakwalifikowany w danej rundzie do udziału w projekcie. Natomiast zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.

W przypadku drobnych uchybień w wypełnionych dokumentach możesz zostać wezwany do ich poprawy lub uzupełnienia w terminie 5 dni roboczych. Brak poprawy lub uzupełnienia w określonym terminie skutkuje brakiem możliwości udzielenia wsparcia, przy czym zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.

Zwracamy uwagę, iż załączniki nr 1-6 muszą zostać wypełnione przez system w trakcie trwania naboru. Dokumenty wypełnione wcześniej lub na wzorach innych niż te w systemie nie będą przyjmowane, a zgłoszenie zostanie odrzucone. Zachowujesz jednak prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.

Masz pytania? Więcej informacji:

Tel. 22 350 50 04
E-mail: inkubator@swo2.pl

Rozumiem