fbpx
Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Search
Generic filters

8. Kaliskie Forum Biznesu:
Człowiek i sztuczna inteligencja
18-20. października

Data dodania: 15 wrzesień 2023
Aktualności

„Spotkanie dwóch światów: Człowiek i sztuczna inteligencja”

to główny temat Kaliskiego Forum Biznesu,

które odbędzie się w dniach 18-20. października 2023 r.


To już ósma edycja tego wydarzenia.

REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA

Tegoroczne Forum w całości odbywać się będzie w trybie stacjonarnym.

Idea Kaliskiego Forum Biznesu powstała w 2016 roku.
Od samego początku wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli sektora mikro oraz małych przedsiębiorstw miasta Kalisza, a także subregionu kaliskiego.

Wydarzenie oparte będzie na formule prelekcji oraz szkoleń warsztatowych.

Podczas konferencji poruszymy najbardziej aktualne zagadnienia:

  • Jak sztuczna inteligencja może wspomóc procesy biznesowe? Kierunki rozwoju AI.
  • Ludzie nie są ważni…
  • AI: mity i fakty; jak ją oswoić?
  • Jak technologia wpływa na ludzkie mózgi?

W ramach KFB zapraszamy na szkolenia i warsztaty:

  • “Social selling – czy ludzie nadal są ważni?” Spotkanie networkingowe z warsztatami.
  • Jak zabezpieczyć swoją umowę handlową? Formułą INCOTERMS 2020!
  • Dotacje unijne: FENG Ścieżka SMART – o co chodzi i jak to ugryźć?
  • Obowiązki przedsiębiorców wynikające z przepisów rozporządzeń REACH i CLP z uwzględnieniem przyszłych zmian.

W programie:

KONFERENCJA – 18. października (środa)
9:00-14:00

Maciej Szymkowski

Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny

Jak sztuczna inteligencja może wspomóc procesy biznesowe? Kierunki rozwoju AI.

godz. 09:15 – 10:00

W ostatnim czasie jesteśmy w stanie zaobserwować wzmożone zainteresowanie sztuczną inteligencją – zarówno ze strony różnej maści naukowców jak i osób odpowiedzialnych za procesy biznesowe i wdrażanie rozwiązań bazujących na AI. Swoistym przełomem, który do tego doprowadził był ChatGPT. Ta solucja pozwoliła bowiem na uświadomienie gawiedzi, że rewolucja która na sztandarach niesie hasła dotyczące sztucznej inteligencji jest już u naszych bram. Czy jednak powinniśmy się jej obawiać? W moim uznaniu – w żaden sposób! Rozwiązania bazujące na AI mogą stanowić dla nas rzetelne wsparcie i co więcej prowadzić do zwiększenia efektywności naszych prac (a także procesów biznesowych). W ramach niniejszej prelekcji przedstawię założenia skorelowane ze sztuczną inteligencją (czym ona w rzeczywistości jest), ale również wskażę jakie rozwiązania są aktualnie dostępne i dlaczego mogą one wpłynąć pozytywnie na naszą pracę. Jako ostatni akord prelekcji zajrzymy za kurtynę przyszłości – jaka ona jest w przypadku sztucznej inteligencji i dlaczego powinniśmy tylko i wyłącznie z niecierpliwością jej oczekiwać

Artur Sójka

Ludzie nie są ważni… Są NAJWAŻNIEJSI!

godz. 10:00 – 10:20

Podczas prelekcji dowiesz się czym jest networking i dlaczego jest tak ważny. Jak komfortowo nawiązywać kontakty z zupełnie obcymi ludźmi, pielęgnować je tak, aby przekształcić je w prawdziwe relacje.
A w razie potrzeby i chęci zamieniać je w kontrakty, rozumiane nie tylko jako zdobywanie klientów, ale także lepszej pracy czy podnoszenie swojego komfortu życia.

Dariusz Użycki

Sztuczna inteligencja – NIEUCHRONNA, więc musisz ją OSWOIĆ!

godz. 10:40-12:10

  • Najpowszechniejsze mity krążące na temat AI;
  • Kluczowe realne szanse i nieuniknione zagrożenia;
  • Przeniesienie na grunt codziennej pracy właścicieli MŚP.

Joanna i Jarosław Burdek, BrandUseful

Technologia vs. Twój Mózg. Czy masz szansę w tym starciu?
godz. 12:30-14:00

Mózg bez aktualizacji
• czemu Twój mózg nie zmienił się od 30 tysięcy lat?
• mózgowe bugi – czym są i jak je obejść (wyczerpanie ego, paraliż decyzyjny, nieracjonalne decyzje)
• Skąd ten pęd do wiedzy?

InfObesity
• czym jest obżartość informacyjna
• jak funkcjonuje cyfrowy ćpun, dopalany dopaminą
• czemu social media i powiadomienia ci szkodzą
FOMO
• dlaczego wybory nas dziś tyranizują i unieszczęśliwiają
• jak je ograniczyć dla odbiorcy (taktyka wabika i ograniczanie opcji UX)

Multitasking
• dlaczego lepiej palić konopie indyjską niż pracować w multitaskingu
• co ma wspólnego Einstein i multitasking i jak dziś poradzić sobie z ilością zadań

Recepta dla firmy – jak firma może wykorzystać błędy poznawcze?
Recepta dla człowieka – jak radzić sobie w przeciążeniu informacyjnym?

Prelegenci:

Dariusz Użycki

Konsultant Executive Search, Leadership&Personal Development, Management Consulting na obszarze EMEA. Wykładowca najlepszych studiów Executive MBA w Polsce (CEMBA, MBA-SGH, SGH-WUM, UM Lublin). Ponad 35 lat doświadczeń zawodowych, z czego 23 w biznesie, a blisko 10 na pozycji Dyrektora Zarządzającego.  

Autor książki „Czy jesteś tym, który puka?”, dotyczącej rozwijania autorefleksji oraz strategicznego planowania i wdrażania ścieżki własnego rozwoju. Autor książki „Wiesz, kim jestem!”, dotyczącej zasad skutecznej komunikacji, szczególnie w biznesie. Współautor publikacji w Harvard Business Review i Przeglądzie Corporate Governance. 

Prowadzi oryginalne analizy rynkowe, dotyczące postaw i zachowań menedżerów, ich samooceny, wypalenia zawodowego, sytuacji menedżerek, pozycjonowania na rynku pracy. Doktor nauk technicznych. Miłośnik gór, gier komputerowych, fanatyk czytania.

Prowadzi blog dotyczący autorefleksji, przywództwa, komunikacji, rozwoju kariery oraz AI (www.dariuszuzycki.com).

Joanna i Jarek Burdek

Małżeństwo strategów, wykładowców, marketerów. Razem prowadzą firmę Brand Useful.
Pomagają firmom budować mocne marki i nie konkurować ceną. Szkolą i tworzą strategie marki. To praktycy, mocno wierzący w to, że marketing to dużo więcej niż (tylko) ładne obrazki. Oboje wykładają na uczelniach. Piszą do mediów branżowych i prowadzą szkolenia. Przez lata pracowali z różnymi biznesami (Continental, Multikino, Zamek Wawel, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, O bag). Ich strategie pomagają nie strzelać pomysłami jak z katapulty ale uporządkować chaos, poukładać marketing.

Więcej: https://www.branduseful.pl/

Maciej Szymkowski

jest z wykształcenia magistrem inżynierem informatykiem, a z zamiłowania programistą zakochanym w sztucznej inteligencji oraz cyfrowym przetwarzaniu sygnałów (ukierunkowanym na cyberbezpieczeństwo). Aktualnie pracuje jako Główny specjalista – programista, projektant oraz data scientist w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym, Grupie Badawczej Informatyki. Uważa się za miłośnika nowoczesnych technologii. Swoją pracę podsumował dotychczas w formie ponad 40 publikacji naukowych, 8 publikacji nienaukowych oraz wielu ukończonych pomyślnie projektów (w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej) i zadań. Wiedzę uwielbia nabywać poprzez uczestnictwo w Konferencjach oraz lekturę książek i artykułów. Prywatnie fan piłki nożnej, podróży oraz dumny właściciel Commodore 64 (na którym wciąż uwielbia programować).

Artur Sójka

Praktyk i trener z zakresu sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży relacyjnej i rekomendacji (przez networking offline i online, czyli social selling).

Jest twórcą autorskich warsztatów networkingowych, które pozwalają nauczyć się networkingu zarówno ekstrawertykom, jak i introwertykom. Sam będąc introwertykiem z natury doskonale rozumie jak różne podejścia są potrzebne w zależności od cech osobowości.

Z sukcesami prowadzi swój profil na portalu LinkedIn i uczy innych jak to robić. Stawia na praktyczny aspekt działalności w tym kanale komunikacji. W ostatnim czasie uczył korzystania z metod social sellingowych m.in. społeczność rynku nieruchomości skupioną wokół Real Estate Talks, niemal 100 kursantów Szkoły Przywództwa Instytutu Wolności, a także mniejsze firmy oraz licznych klientów indywidualnych: małych przedsiębiorców i managerów większych organizacji.

Występował przed ponad 350 osobową publicznością podczas wizyty dr. Ivana Misner’a w kwietniu 2013r. w Szkole Głównej Handlowej czy przed ponad 400 osobową publicznością podczas Kongresu Stowarzyszenia Mieszkanicznik w Łodzi. Wykładał podczas Network Session Lublin, Kongresu Biznesu i wielu innych. W maju 2021 wystąpi na głównej scenie podczas National Sales Congress. Jest Prezesem polskiej organizacji rekomendacji biznesowych Biznes Klub Polska. Wraz z Bernardem Frugą napisał książkę pt. “Eventworking. Jak efektywnie korzystać z konferencji, targów i innych eventów. Poradnik dla przedsiębiorców, managerów i handlowców”.


19. PAŹDZIERNIKA (czwartek)

“Social selling – czy ludzie nadal są ważni?” Spotkanie networkingowe z warsztatami.

godz. 12:00 – 16:00

Ludzie nie są ważni. Są najważniejsi! Czyli czym jest networking i dlaczego go potrzebujemy? Zapraszamy na autorskie warsztaty networkingowe z Arturem Sójką, które pozwalają nauczyć się networkingu zarówno ekstrawertykom, jak i introwertykom.

Podczas spotkania dowiesz się czym jest networking i dlaczego jest tak ważny. Jak komfortowo nawiązywać kontakty z zupełnie obcymi ludźmi, pielęgnować je tak, aby przekształcić je w prawdziwe relacje.
A w razie potrzeby i chęci zamieniać je w kontrakty, rozumiane nie tylko jako zdobywanie klientów, ale także lepszej pracy czy podnoszenie swojego komfortu życia. Warsztaty będą utrzymane w luźnej i humorystycznej konwencji.

Podczas spotkania uczestnicy zapoznają się m.in. z tematyką:

  • jak nawiązać kontakt z obcą osobą
  • jak poprowadzić small – talk, żeby nie było krępująco
  • jak wykorzystać LinkedIn do rozbudowy sieci kontaktów i zamiany ich w relacje
  • jak docierać ze swoimi treściami do odbiorców (jak pisać i publikować by nas czytano)
  • jak korzystać z elevator pitch, żeby zrobić dobre wrażenie na rozmówcach
  • jak odnaleźć się podczas eventów, żeby skorzystać z ich potencjału najbardziej jak tylko się da
  • jak praktykować networking będąc osobą ekstrawertyczną, a jak introwertyczną

Artur Sójka – Praktyk i trener z zakresu sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży relacyjnej i rekomendacji (przez networking offline i online, czyli social selling).

SZKOLENIA – 20. PAŹDZIERNIKA (piątek)
[UWAGA – prosimy o zwrócenie uwagi na godziny szkoleń]

Jak zabezpieczyć swoją umowę handlową?
Formułą INCOTERMS 2020!

godz. 09:00 – 12:00

INCOTERMS to skrót od International Commercial Terms, czyli międzynarodowych warunków sprzedaży. Mają one ułatwiać handel między kontrahentami z różnych państw, podlegającymi różnym porządkom prawnym i zminimalizować nieporozumienia, jakie mogą powstać między dostawcami i odbiorcami.

Stosowanie reguł INCOTEMRS 2020 zapewnia jednoznaczne interpretowanie obowiązków i praw stron umowy handlowej, co jest niezwykle ważne w transakcjach między kupującym a sprzedającym. A w przypadku sporu daje jasny obraz w przypadku mediacji, arbitrażu lub postępowania sądowego.

Jacek Wójcikiewicz – Ekspert Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z zakresu m.in. międzynarodowych umów handlowych, sprzedaży, marketingu oraz unijnego kodeksu celnego. Praktyk ze świata biznesu oraz szkoleniowiec zespołów handlowych, z którymi pracował.


Dotacje unijne: FENG Ścieżka SMART – o co chodzi
i jak to ugryźć?

godz. 12:30 – 15:00

Dotacje unijne to bardzo szeroki temat. Fundusze Europejskie Nowoczesnej Gospodarki (FENG) Ścieżka SMART to jeden z najbardziej złożonych konkursów. Dlatego podczas szkolenia skupimy się na jasnym i konkretnym przedstawieniu zasad tego konkursu, wytycznych związanych z przygotowaniem wniosku, jego oceną i prowadzeniem projektu. Poza analizą i omówieniem dokumentacji uczestnicy otrzymają również praktyczne rady potrzebne w pierwszej kolejności do przygotowania się do aplikowania, a następnie do skutecznego opracowania i złożenia wniosku.

Krystyna Flak – pracuję jako konsultant w sektorze badawczo-rozwojowym, wspierając firmy w pozyskiwaniu środków, budowaniu przewagi przez innowacje, wdrażaniu nowych pomysłów, rozwijaniu zasobów. Specjalizuję się w badaniach rynku, cyfryzacji przedsiębiorstw i budowaniu strategii. 


Obowiązki przedsiębiorców wynikające z przepisów rozporządzeń REACH i CLP z uwzględnieniem przyszłych zmian.

godz. 9:00 – 16:00

Na szkoleniu zostaną omówione obowiązki przedsiębiorstw wynikające z przepisów rozporządzeń REACH i CLP.  Zostaną podane praktyczne aspekty związane z wypełnianiem wymagań w zakresie kart charakterystyki,
przekazywania informacji w łańcuchu dostaw, procedury uzyskiwania zezwoleń, rejestracji, stosowania systemu zgłaszania mieszanin stwarzających zagrożenie PCN, klasyfikacji i oznakowania. Szkolenie pozwoli zapoznać się z przepisami, poznać proponowane ich zmiany, rozwiać wątpliwości interpretacyjne, zapewnić podstawową wiedzę do prawidłowego  zarządzania chemikaliami w przedsiębiorstwie.

Monika Gromek – absolwentka Politechniki Łódzkiej, doktor nauk technicznych w dziedzinie chemii, mgr inż. biotechnolog. Ponad 20 lat pracowała w Biurze do Spraw Substancji Chemicznych, zajmując się sprawami dotyczącymi rozporządzeń REACH oraz CLP, klasyfikacją i oznakowaniem chemikaliów. Przez 10 lat pełniła funkcję naczelnika Wydziału Krajowego Centrum Informacyjnego ds. REACH i CLP.


Liczba miejsc ograniczona! Udział w wydarzeniu jest BEZPŁATNY!

Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest przesłanie poniższego formularza do 16. października 2023 r.:

Wydarzenie organizowane jest w ramach Enterprise Europe Network – międzynarodowej sieci organizacji wspierania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Więcej o projekcie TUTAJ

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu Konferencji tj. m.in. osób prelegentów, tematów i godzin prelekcji jak również miejsca przeprowadzenia Konferencji.

Rozumiem