Giełdy kooperacyjne i misje gospodarcze, czyli jak pozyskać nowych kontrahentów

Termin: 11 stycznia 2018 Kategoria: Aktualności

Jeszcze 10 lat temu targi wystawiennicze były jedną z najbardziej popularnych form promocji swojego biznesu. Obecnie przedsiębiorcy biorą udział w coraz mniejszej liczbie wydarzeń targowych, a ponadto koncentrują się niemal wyłącznie na imprezach kluczowych dla ich branży.

Tendencja ta spowodowana jest głównie wysokimi kosztami wystawiennictwa. Mało kto wie, że promowanie swojego stoiska podczas imprezy targowej, to nie jedyna forma uczestnictwa w targach. Tego typu wydarzeniom często towarzyszą uprzednio zaaranżowane spotkania B2B.

 

GIEŁDY KOOPERACYJNE

Celem giełd kooperacyjnych jest zgromadzenie potencjalnych partnerów biznesowych w jednym miejscu i czasie. Targi wystawiennicze bądź konferencje branżowe stanowią ku temu doskonałą okazję.

W przypadku targów międzynarodowych przedstawiciele firm z różnych krajów, ale działających w tej samej branży, mogą wziąć udział w serii spotkań B2B (z ang. business-to-business). Charakterystyka B2B polega na udziale w umówionych spotkaniach, zwykle 15-30-minutowych. To możliwość osobistego poznania wielu, uprzednio przez siebie wybranych, potencjalnych kontrahentów.

Udział w giełdach kooperacyjnych służy nawiązaniu współpracy w sposób bardziej efektywny i bezpośredni. To szansa na pozyskanie ciekawych zleceń, poznanie swoich klientów, czy nawet transfer nowych technologii.

 

GIEŁDA KOOPERACYJNA W 3 KROKACH

  1. Rejestracja

Uczestnicy określają profil swojej działalności oraz rodzaj współpracy, którą chcieliby nawiązać poprzez formularz dostępny on-line na stronie giełdy kooperacyjnej.

  1. Katalog online

Dzięki rejestracji stworzony zostaje elektroniczny katalog uczestników. Wówczas każdy zarejestrowany przedsiębiorca dokonuje wyboru firm, z którymi chciałby nawiązać potencjalną współpracę.

  1. Spotkania B2B.

W dniu giełdy, przy ponumerowanych stolikach, odbywają się serie uprzednio zaaranżowane indywidualnych spotkań.

 

MISJE GOSPODARCZE

Podobnie jak w przypadku giełd kooperacyjnych, kluczowym celem misji gospodarczych jest również kontakt potencjalnych partnerów biznesowych. Misje związane są ze wspólnym wystawiennictwem firm na targach czy konferencjach międzynarodowych. Ponadto uczestnictwo daje przedsiębiorcom możliwość rozszerzenia kontaktów handlowo-gospodarczych poprzez wizyty w siedzibach zagranicznych firm.

Misje gospodarcze nie są wydarzeniami o charakterze cyklicznym. Najczęściej organizatorami są instytucje państwowe takie jak Urzędy Marszałkowskie czy Placówki Dyplomatyczne. Warunki uczestnictwa w misjach gospodarczych są różnorodne i zależą od tego kto jest ich inicjatorem.

Uczestnicząc w tego rodzaju wydarzeniach, przedsiębiorcy mają szansę przedstawić swoją ofertę na targach branżowych przy dużo mniejszym nakładzie finansowym.

 

Przykładem takich misji są te organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Udział przedsiębiorców z Wielkopolski na stoisku narodowym jest finansowany w ramach pomocy de minimis. Przedsiębiorca opłaca swoją podróż z Polski do miejsca docelowego, w którym organizowane są targi.
Organizator zapewnia opiekę nad uczestnikami, a także pokrywa koszty:

wejściówek na targi,

→ miejsca na wspólnym stoisku targowym,

→ noclegów ze śniadaniem (zakwaterowanie w hotelach wskazanych przez Organizatora, w czasie trwania targów i noc poprzedzającą targi),

→ transportu wewnętrznego na terenie kraju (obejmującego przejazd na trasie lotnisko-hotel-lotnisko oraz hotel-targi-hotel).

 

HISTORIE OWOCNEJ WSPÓŁPRACY

Od 2008 roku Kaliski Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Fundacji Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości organizuje szereg spotkań kooperacyjnych. Współpracujemy z wieloma instytucjami organizującymi misje gospodarcze na różnorodnych branżowych targach czy konferencjach.

Zachęcamy do lektury wywiadów z przedsiębiorcami, którzy skorzystali już z naszych usług:

MicroFood

NaturalFood

Młyn Niedźwiady Sp. z o.o. s.k

Piwek Centrum Obróbki Numerycznej

 

Pytania? Zapraszamy do kontaktu:
Enterprise Europe Network
tel. (62) 765 60 58
e-mail: een@kip.kalisz.pl